Sunday, 5 February 2012

Bila Awek New York nyanyi Lagu MELAYU

Assalamualaikum...

Seperti yang aku dan beberapa ramai lagi warga Tanah Malaya ni tahu, terdapat satu perkembangan yang luar biasa di luar Malaysia ni telah pun berlaku iaitu orang Putih menggunakan Bahasa Melayu sebagai sesuatu yang menarik untuk dipelajari atau untuk digunakan...

 Hermm...tak sangkakan?? aku pon tak sangka. Baiklah, la ni aku nak cerita sesuatu yang menarik untuk di ceritakan dan ianya adalah ada awek cun yang bernama "Bonnie freechyld (tak tahu nama betul ke tak)" telah menyiarkan rakaman Youtube beliau yang bertajuk "Minah Salleh Nyanyi Lagu Melayu 'Kau Ilhamku'. Aku dah tengok dan ianya Best sekali, masa aku tengok rakaman Youtube tu ada la dalam 3ribu orang yang dah menonton rakaman tu tapi baru 3hari aku dok tengok balik tetiba dah 68ribu orang telahpun menontonnya...

Dulu terdapat beberapa pelajar dari Rusia yang menyatakan minat mereka tentang mempelajari Bahasa Melayu dan sekarang Awek New York menyanyi lagu Melayu...best kan hehehe terasa macam jatuh cinta pulak aku dengan Bonnie Freechyld ni sebab dia cantik gila...

Aku tau korang tak suka nak membaca panjang-panjang ni, jadi meh aku mempersempahkan Rakaman Youtube tersebut dan korang tunggu ler Entri yang akan datang pasal Mat salleh yang pandai berlawak dalam bahasa Melayu pulak...:-

1 comment:

Terbang Bersamaku said...

lagu kau ilhamku nie mmg best,,sy suka lagu nie...
ternyata lagu melayu pun boleh pergi peringkat antarabangsa kn..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...